www.bdt.maxtrader.pl MaxTrader - Products. Companies. Trade leads.

[Polska]Pr?dy niszcz?ce

Pr?dy niszcz?ce w nowoczesnych nap?dach z przemiennikami cz?stotliwo?ci.

W niektórych nowoczesnych instalacjach nap?dowych ?o?yska maszyn elektrycznych ulegaj? uszkodzeniu ju? w kilka miesi?cy po uruchomieniu. Objawia si? ono g?o?n? prac? ?o?yska, wyst?powaniem wibracji, a podczas ogl?dzin bie?ni mo?na zauwa?y? równoleg?e, ciemne, g?ste rysy u?o?one prostopadle do toru przetaczania elementów tocznych.

Zjawisko to spowodowane to mo?e by? pr?dami ?o?yskowymi, które indukuj? si? w wale silnika i przep?ywaj? do uziomu poprzez ?o?yska. Bardzo szybkie prze??czanie zaworów przemienników cz?stotliwo?ci (falowników)
w nowoczesnych systemach nap?dowych mo?e generowa? impulsy pr?dowe wysokiej cz?stotliwo?ci przewodzone przez ?o?yska. Je?li energia tych pr?dów jest wystarczaj?co du?a, to wyst?pi zjawisko przemieszczania si? cz?stek metalu mi?dzy kul? ?o?yska a bie?ni?. Zjawisko to jest znane jako elektryczne roz?adowanie maszynowe (Electrical Discharge Machining - EDM). W rezultacie ?o?yska mog? wymaga? wymiany ju? po bardzo krótkim czasie pracy.

W ostatnich latach daje si? zauwa?y? rosn?ca liczba uszkodze? ?o?ysk z powodu elektrycznego roz?adowania maszynowego wyst?puj?cych
w okresie od jednego do sze?ciu miesi?cy po rozruchu. Zakres wyst?powania tych uszkodze? zale?y od architektury systemu nap?dowego
i u?ytej techniki instalacyjnej.

Rodzaje pr?dów ?o?yskowych wysokiej cz?stotliwo?ci.

Pr?dy ?o?yskowe wysokiej cz?stotliwo?ci s? indukowane na wale z powodu asymetrycznego rozp?ywu strumienia w silniku. Impulsy napi?ciowe z falownika zawieraj? tak wysokie cz?stotliwo?ci, ?e indukcyjno?? rozproszenia uzwoje? silnika zapewnia drog? up?ywu pr?du do uziomu. Indukuje to napi?cie mi?dzy ko?cami wa?u. Je?li zaindukowane napi?cie jest wystarczaj?co du?e do pokonania impedancji cienkiej pow?oki oleju na ?o?ysku, zachodzi zjawisko przep?ywu cyrkulacyjnych pr?dów ?o?yskowych o wysokiej cz?stotliwo?ci. Pr?dy ?o?yskowe s? spowodowane istnieniem obwodu dla przep?ywu pr?du od sk?adowej zerowej napi?cia w systemie nap?dowym. Powoduje ona powstanie potencja?u pomi?dzy wyj?ciem falownika i uziomem, który wymusza przep?yw pr?du poprzez impedancj? rozproszenia.

Zjawisko impedancji ?o?ysk.

Pr?d p?yn?cy przez ?o?yska mo?e ulega? nag?ym wahaniom i zale?y od stanu chwilowego ?o?yska. Przy bardzo ma?ych pr?dko?ciach ?o?yska maj? galwaniczne po??czenie, gdy? bie?nie nie s? izolowane warstw? oleju. Wyst?puje zjawisko przerwania ci?g?o?ci filmu smarowego. Zatem impedancja ?o?ysk okre?la poziom napi?cia przy którym ?o?yska zaczynaj? przewodzi?. Impedancja ta jest nieliniow? funkcj? obci??enia ?o?ysk, pr?dko?ci obrotowej oraz u?ytego smaru i podlega ona chwilowym zmianom.


Kategoria: Maszyny i urz?dzenia -> Automatyka



BDT Automatyka

Ulica:E.Kwiatkowskiego 1
Miasto:Rzeszów
Kod pocztowy:35-311
Region:podkarpackie
Kraj:Polska
Telefon: +48 017 8502810
Faks: +48 017 8502811do12

Internet

Prezentacja:www.bdt.maxtrader.pl

Osoba kontaktowa

Imię i Nazwisko: Zbigniew Nosek
Telefon stacjonarny: +48 017 8502810
Telefon komĆ³rkowy: +48 502738333